RSS

Pages

Saturday 24 April 2010

Marilah Kita Sama2 Doakan Kesejahteraan Dirinya

Sy teringatkan pesanan yg ditinggalkan oleh adik sy yg sedang menuntut di Maktab Perguruan Kuala Lipis malam tadi di shoutmix chat box. Sy terperasankan pesanan tu pun bile sy dah terjaga semula dari tido setelah diganggu oleh anak teruna dara yg tak tido2 lg. 

Pesanan adik sy supaya sy menziarah blog "Teratak Husaini" yg dimiliki oleh Adik Safwan Husaini. Mula2 nak buka susah jug.. tp godek punyer godek dapat juge.. 

Pada 2 hari lepas (22.4.2010) radio Era.fm yg diwakili oleh Aznil Hj Nawawi ada menghubunnya utk mengetahu kisah hidupnya. 

"Sangat meruntun jiwa sesiapa yg membaca penulisannya. Sawan Husaini yg dipanggil wan oleh kawan2 nya adalah penulis cerpen yang bakal menyambut ulangtahun ke-19 merupakan seorang insan yg diuji dengan penyakit Barah Hati. Safwan juge hanya menghitung hari Detik2 Permergiaannya yg tinggal 92 hari lg.. Hidupnya sebatang kara kerana kedua ibu bapanya jua telah meninggal dunia. Begitu juga dengan Nendanya. 

Walaubagaimanapun, ajal & maut hanya DIA saje yg mengetahui.. biarpun Doktor telah pun mengesahkan yg penyakitnya tidak mampu dipulihkan lg. Kita sesame manusia bukan hanya sekadar bersimpati, tetapi turut sama boleh membantu mendoakan kesejahteraan dirinya, agar Semangatnya terus kuat & tabah melalui derita yg ditanggung. Semoga beliau akan dipermudahkan dalam segala keadaan.

Untuk bace mengenai Safwan Husaini, kawan2 boleh la klik kat SINI

2 comments:

Mama Zharfan said...

me pernah baca psl beliau kat blog aznil nawawi..sedih tgk nasibnya

~aSHa~ said...

blog no found la ena